www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Vrouw is genadeloos als iets niet klopt

In Out-of-home on 01/03/2016 at 18:11

Als u dit leest is de storm misschien gaan liggen, maar wat een reacties op het artikel “Jumbo loost toiletjuf” in De Telegraaf. Ik zal u de sappige details besparen, maar wat mij vooral toch weer opviel waren de verschillen in reacties tussen de twee geslachten.

Daar waar mannen het toch vooral hadden over de zin en onzin van een toiletjuffrouw en rationele aspecten zoals bezuinigingen en betalen voor het toilet, hadden de vrouwen het vaker over de hygiëne, maatschappelijk (asociaal) gedrag en veiligheid. Het geeft nogmaals weer eens aan dat je als ondernemer dondersgoed moet weten wat jouw doelgroep, gast of klant belangrijk vindt. En dan heb ik het hier nog niet eens over geavanceerde doelgroepsegmentatie, maar puur een keuze tussen mannen of vrouwen.

Locatie
Die verschillen in wensen en behoeften gaan natuurlijk verder dan alleen het toilet. Het begint al met de locatie. Hoe veilig is de omgeving? Is er straatverlichting? Kan ik er gemakkelijk parkeren (visgraat parkeerplaats heeft een grote voorkeur bij vrouwen boven fileparkeren).
Vervolgens zijn het ontwerp en de inrichting van belang. Van kleur- tot materiaalgebruik. Vrouwvriendelijk betekent niet dat u uw locatie roze moet schilderen. Als vrouwen ergens een hekel aan hebben is het gevoel dat ze ’gegeneraliseerd’ worden. Maar niet al te lage stoelen zullen vrouwen als prettig ervaren.

arnheym_lunchen_tapas_hapjes_klanten_eten_lunch_8-a900x525Details
Zeker als u de vrouw tot uw doelgroep wilt rekenen, dient u te beseffen dat zij vele malen gevoeliger is voor details. Zij analyseert de ervaring in zijn totaliteit waarbij één negatief detail al bepalend kan zijn voor de totaalbeoordeling. Ze wil graag met vrienden of vriendinnen kunnen praten. Staat uw muziek niet te hard? Is er voldoende privacy tussen de tafels? In tegenstelling tot mannen praten vrouwen niet alleen over voetbal, werk en bier, maar ook over diepgaandere onderwerpen. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat vrouwen ‘gezond en gemak’ erg belangrijk vinden. Dus hoe simpel en gezond is uw menukaart? Last but not least is de kwaliteit van uw service van essentieel belang. Service in combinatie met de volledige ervaring maakt of de vrouw terug zal komen, en belangrijker nog, u gaat aanbevelen bij haar vriendinnen.

Genadeloos
Als u dat allemaal op orde heeft, bent u er nog niet. U zult dit iedere dag, iedere minuut dat u open bent tot in perfectie dienen uit te voeren. De vrouw is genadeloos als iets niet klopt. Voorbeeld. Stel dat een vrouw een vieze schoonmaakdoek ziet liggen op de balie waar eten wordt klaargemaakt, dat kan voor haar betekenen dat ze niet meer terugkomt omdat de locatie niet hygiënisch is. Als mannen de doek al zien liggen, zou dat misschien leiden tot een vraag, maar als het eten lekker is, en niet zorgde voor een spurt naar het toilet, zou dat geen belemmering zijn voor een vervolgbezoek.

Uitgaven
Voordat u zich er gemakkelijk vanaf wilt maken en zich blijft richten op de man ( wat de meeste bedrijven nog steeds doen), besef dat 83 procent van alle consumptieve uitgaven beïnvloed wordt door vrouwen. Besef dat vrouwen binnen afzienbare tijd meer verdienen dan mannen (beter opgeleid) en besef dat u mannen niet per se afschrikt als u een vrouwvriendelijke omgeving creëert. Sommige dingen veranderen namelijk nooit. Mannen blijven jagers, dus die komen vanzelf. Zorg dan wel voor een apart hoekje met een tv, afstandsbediening en zak chips zodat de vrouwen verder kunnen praten.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: