www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

De draagtas draagt meer bij dan u denkt!

In Levensmiddelenkrant on 03/07/2014 at 17:18

Op 16 april heeft Het Europees Parlement ingestemd met verregaande maatregelen die de hoeveelheid plastic afval verder moeten terugdringen. Binnen nu en vijf jaar dient het verbruik van plastic tassen voor éénmalig gebruik met 80% verminderd te worden.

Om dat te bereiken moet er in winkels waar voedsel wordt verkocht, zoals supermarkten, betaald worden voor het plastic tasje. Het mes snijdt sowieso aan twee kanten: shoppers zullen geneigd zijn zelf een tas mee te nemen als ze boodschappen gaan doen, wat een hoop plastic scheelt (op dit moment gebruikt de shopper bijna tweehonderd plastic tassen per persoon per jaar) en de ondernemer heeft aan de verkoop van betere en duurzame tasjes een extra inkomstenbron.

Leuke-draagtasEchter, hiermee doe je de boodschappentas veel te kort. Kijk naar het straatbeeld en u ziet bijna iedereen wel met een tas in zijn hand lopen. Wekelijks lopen uw klanten uw winkel uit richting fiets, auto of lopend naar huis. Minuten lang gratis en relevante exposure! Door de tas uitsluitend als logistiek vervoersmiddel te zien, onthoudt u zich van de mogelijkheid om nieuwe shoppers aan te trekken, uw formulewaarden onder de aandacht te brengen en/of een actie te promoten. Op You Tube vond ik een leuk item over dertig creatieve boodschappentassen. Ik begreep meteen de boodschap en heb regelmatig mijn lach niet kunnen onderdrukken. Wat een aandacht!

Er zullen ook shoppers zijn die überhaupt geen wegwerptasje willen hebben. Ook voor hen kunt u iets ontwikkelen. Milieuvriendelijke draagtassen die gezien mogen worden! Heb ik te diep in ‘het tasje’ gekeken? Nee, er zijn retailers die hiermee al bewust bezig zijn. Bezoek bijvoorbeeld eens eBay en tik in: trader joe’s tote bag. Trader Joe’s – de Amerikaanse dochter van Aldi Nord – ziet de boodschappentas als volwaardig retailmarketinginstrument. De discounter zet ’m niet alleen in voor het gemak van de shopper maar ook ter onderbouwing van hun winkelbeleving én belofte. Kortom, de draagtas draagt meer bij dan u denkt.

3-momenten-van-de-waarheid

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: