www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Ideeën opdoen in aanloop naar de ombouw

In Levensmiddelenkrant on 24/12/2013 at 18:04

ACHTERBERG – Coop-ondernemers Pieter en Marleen Duijzer uit het Utrechtse Achterberg staan voor een verbouwing. De nieuwe formule van Coop zal de winkel een impuls geven, daar zijn ze zeker van, maar zelf zijn ze ook nog op zoek naar elementen die de winkel kunnen versterken.

fotos1 Voor het ondernemerspaar is de aanstaande verbouwing, die begin volgend jaar plaats gaat vinden, een reden om ShopperDoctor Art Frickus uit te nodigen voor een bezoek aan de winkel. Ze hopen op tips en adviezen, dat hij ze wijst op zaken waaraan ze zelf niet zo snel zouden denken. Het ondernemerspaar runt sinds vier jaar de Coop in het dorp Achterberg, even buiten Rhenen. Met hun pand zitten ze in een behoorlijk ruim jasje, bovendien kent het een a-typische verhouding bvo en vvo. De winkel heeft een verkoopvloeroppervlak van zo’n 900 vierkante meter, maar inclusief het magazijn en de inpandige laad- en losperron hebben ze een bruto vloeroppervlak van 1732 vierkante meter. “In de basis zijn we nog zoekende naar de mogelijkheden voor onze supermarkt. Gezien de kosten en het marktgebied zou ik het aantal vvo’s niet te veel willen uitbreiden, want dat betekent een dure verplaatsing van de wand met koelingen”, zegt Pieter Duijzer.

Fotos2Concurrentie
Bij hun start in Achterberg hadden ze nog weinig ervaring in het zelfstandig runnen van een winkel. Door vallen en opstaan leerden ze snel, erkennen de Duijzers, die daarvoor werkten in de winkel van een oom van Pieter.

Inmiddels ziet het ondernemerspaar een verbouwing noodzakelijk om weerstand te bieden aan de toenemende concurrentie in het marktgebied. Zo opent er op korte termijn een Jumbo in het naburige Rhenen, waar ook Albert Heijn en Aldi zitten. Daarnaast gaan veel inwoners, vooral gezinnen, van het marktgebied naar de Hoogvliet in Wageningen. “Met de verbouwingen willen we onze versgroepen vergroten en de slijterij meer naar voren brengen. Bovendien zal de nieuwe Coop-formule veel veranderen, daarin zit al het vers aan het begin van de looproute, nu staan onze vleeskoelingen nog aan de andere kant van de winkel”, zeg de ondernemer.

Presentatietafel

Service
Zijn vrouw hoopt dat ze na de verbouwing nog meer service kunnen verlenen. “Het leukste is om klanten te verrassen. Als we iets niet hebben, proberen we dat zo snel mogelijk voor ze in huis te halen. Meer plek voor bijzondere producten is daarom welkom.” Onder de klanten van Coop Achterberg bevinden zich relatief veel senioren, mede door de 36 appartementen boven de winkel en de vergrijzing van het dorp. Marleen Duijzer zou daarom ook graag wat meer gezinnen aanspreken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: