www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Van koekjesfabriek tot shopping walhalla

In Levensmiddelenkrant on 17/12/2013 at 18:18

Chelsea Market de ‘place to be’ voor kantoorpersoneel,VIP’s en toeristen

NEW YORK – Chelsea Market in het Meatpacking District is dé plek om naar toe te gaan tijdens een bezoek aan New York. De luxe designwinkels, vele versmarkten en trendy clubs gooien hoge ogen in de ‘Big Apple’.

Meatpacking District in Manhattan heeft vele gezichten gekend. Zo was het in 1900 nog het toneel van 250 slachthuizen en in de jaren 80 van de vorige eeuw was het een industriegebied met veel illegale activiteiten op het gebied van seks en drugs. Juist dat terrein werd na een transformatie – die eind jaren 90 plaatsvond – in 2004 bestempeld als de meest modieuze wijk door New York Magazine.

Na de ontwikkeling van de High Line en de komst van het hoofdkantoor van Google is het inmiddels uitgegroeid tot de ‘place to be’, vol met luxe designwinkels, trendy clubs, chique kunstgalerijen.Trekpleister is ook een oude Oreo-fabriek die in 1990 is gerenoveerd met kantoren op de bovenste verdieping en winkels op de begane grond, ook wel bekend als Chelsea Market. Deze markt ontvangt ongeveer 6 miljoen bezoekers per jaar, waaronder kantoorpersoneel, VIP’s en toeristen.

Digitaalgoogle-wallet
Als winkel moet je heel wat te bieden hebben om te overleven in dit district. De rijke bezoekers zijn veeleisend. Ze maken zeer lange dagen en de schaarse tijd die ze over hebben, willen ze maximaal benutten. Met Google als hoofdkantoor in deze buurt mag je verwachten dat de digitale winkelmogelijkheden perfect zijn. Chelsea Market slaagt hierin. Natuurlijk helpt het oude gebouw het winkelcentrum een authentieke uitstraling te geven. De mix van winkels, het aanbod en aankleding van het centrum zelf maken het een genot om hier te komen.

kruidenDe kraampjes in de wandelpromenades geven het een ‘marktgevoel’, de stoeltjes en bankjes waar je kunt relaxen of eten geven een ‘terrasgevoel’ en de unieke winkeltjes maken dat je naar binnen gaat.

Uiteraard kan je de boodschappen ook online bestellen en dagelijks laten bezorgen. Het lijkt dus een uitgebalanceerde mix van individuele winkels die het tot een sterk, uniek, winkelcentrum maken. Lijkt , want in de twee weken die ik in New York was mocht ik getuige zijn van de ondergang van een winkel. De eigenaar in kwestie was realistisch: “Ik bood iets aan waar maar eventjes vraag naar was, dus ik kon de huur niet meer betalen.” Ook in New York gaat de Wheel of Retail op, al draait het hier misschien iets sneller dan elders.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: