www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Gaat U of de shopper afslanken?

In Careality on 21/02/2012 at 14:40

“Hoeveel wijntjes mag ik dan drinken?” “Mijn man drinkt graag een biertje, moet hij dan dat 0% bier gaan drinken?” “Hoe zit het precies met Light chips? Mag ik dat wel eten?” De vrouw vuurde de vragen af op de lieftallige medewerkster, die haar glazig stond aan te kijken om tenslotte zachtjes te murmelen: “Sorry mevrouw, ik denk van wel, maar ik werk hier alleen op donderdagavond en zaterdag dus ik weet het niet. Misschien dat u dit aan een diëtiste moet vragen. Zal ik even voor u in het telefoonboek kijken?

Gemiste kans? Absoluut !
Natuurlijk ging de dame in kwestie daar niet op wachten. Zij, de shopper, had een ‘probleem’ dat direct opgelost diende te worden. Ze was nota bene helemaal naar de winkel gegaan en had zelfs een half uur bij de wellness/afvalproducten gestaan. En omdat de verpakkingen haar onvoldoende houvast gaven om tot een keuze te komen, moest ze ook nog eens in de rij gaan staan. U snapt het al, de dame ging teleurgesteld én zonder producten naar huis.

Kennis
Ik hoor vaak dat de januari maand een stille maand is: de mensen hebben in december veel geld uitgegeven aan cadeau’s en eten. Daarom maken ze in januari pas op de plaats. Klopt ongetwijfeld, maar je kunt ook zeggen dat de mensen redenen hadden om in winkels geld uit te geven. En dat winkels er alles aan deden om de wensen en behoeften van deze shoppers te vervullen: mooie, verleidelijke winkels, extra personeel, demonstraties, bijzonder assortiment. Wat een schril contrast met januari: kale winkels vol met ‘OPRUIMING’ en ‘KORTING’. Is je voornemen: geld besparen, dan helpt dat, maar het dekt bij lange na niet de intenties van alle shoppers. 80% van uw klanten heeft goede voornemens, en sinds jaar en dag staat afvallen op de eerste plaats. Wat een enorme kans om traffic én klantentrouw te genereren! Bied klanten professioneel advies en begeleiding, stimuleer en informeer ze via social media, ontwikkel een APP die toont hoeveel vet men bij activiteiten verbrandt. Organiseer gezellige terugkomdagen, geef bonuspunten per verloren kilo, waarmee men leuke dingen kan doen.

Als u denkt: “dat doen andere bedrijven als Weight Watchers al”, dan zeg ik: “Slaap lekker en doe uw winkel dicht. Spaart een hoop energiekosten en bent u in ieder geval maatschappelijk verantwoord bezig. Maar ga dan niet lopen klagen over uw omzet en de koopjesjagers die u over de vloer krijgt. De shopper is niet gek, als u hem niet serieus neemt, keert hij u keihard de rug toe. Aan u de keuze of u moet afslanken of dat u de shopper helpt met afslanken.”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: