www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Celeb de Tomato in Tokio maakt van de tomaat een held

In Out-of-home on 12/05/2011 at 01:44

Convenienceconcept biedt honderden producten met tomaat als basis

Geplaatst in Out-of-Home, april 2011

TOKIO – Hoe onderscheidt een convenienceformule zich in een drukke winkelstraat in hartje Tokio? Met service, een breed assortiment of juist een bijzondere uitstraling? Celeb de Tomato gooit het over een andere boeg. Het excelleert in één productgroep: Tomaat. Dit terwijl Lawson kiest voor een duurzame aanpak met een winkel met alleen led-verlichting

Deze diashow vereist JavaScript.

Shopper marketeer Art Frickus ging voor Out.of.Home Shops naar de Japanse hoofdstad Tokio. Celeb de Tomato is volgens hem een Italiaans restaurant annex café inclusief een klein winkelgedeelte. “De formule is een aardig succes en er zijn inmiddels drie winkels in Tokio. Als je van tomaat houdt moet je hier zijn.” Van Tomatensap, Tomatencake, Tomatenjam, ketchup, gedroogde Tomaten tot Tomatengelei; de winkel biedt het. Frickus: “Het assortiment bestaat uit meer dan twintig soorten Tomaten, allemaal afkomstig van lokale boeren.” In het restaurantgedeelte heb je diverse gerechten, altijd met tomaat als centraal ingrediënt. Dus behalve verschillende Tomatensappen ook pasta, salades en dessert. “En zoals het goede winkelformules van deze tijd betaamt, heeft Celeb de Tomato behalve de winkels ook een online shop”, weet Frickus.

Een ander, meer bekende convenienceformule in Tokio is Lawson. Deze keten heeft in de hoofdstad van Japan een unieke winkel geopend met alleen led-verlichting. “Overal ledjes, van plafond, vitrines tot koelmeubels. Een koel en koud geheel, zou je verwachten. Maar niets is minder waar. De Lawsonvestiging biedt variatie in kleur; van koel tot warm”, aldus Frickus.

Kwaliteitsimpuls
Behalve de besparing op de energierekening geeft het de winkel volgens de shopper marketeer ook een kwaliteitsimpuls. Frickus: “Verlichting is helderder en frisser. Producten worden beter en gerichter in het licht gezet. Daarnaast wordt het drankschap ‘van achteruit gevuld’ en zijn planken voorzien van kleine rolletjes zodat je een mooi gespiegeld schap hebt. Ook biedt de Lawson diverse service-elementen, van gift cards voor iTunes tot de succesvolle snelle centrale routing naar een ‘wachtplaats’ om naar de kassa te mogen. Opmerkelijk feit over dit laatste: ook recentelijk in Nederland getest dat dit sneller werkt, maar wie durft dit aan?”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: