www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

Conveniencewinkels sinds jaar en dag ‘big’ in Japan

In Out-of-home on 23/08/2010 at 09:54

Door: Martijn Louws, Out-of-Home Shops 2010-08

Seven-Eleven en Natural Lawson kiezen ieder hun doelgroep

Deze diashow vereist JavaScript.

Art Frickus bracht voor Out-of- Home Shops een bezoek aan de Japanse hoofdstad Tokyo. Hier heeft hij de verschillende vernieuwende out-of-homeconcepten gespot, waarover Out.of.Home Shops de komende maanden bericht. Deze maand: convenience.

TOKYO – Japan kent meer dan 40.000 conveniencewinkels. Ketens als Seven-Eleven, Lawson en Family Mart ontwikkelen continu nieuwe concepten en services om het hart van de gehaaste Japanse shopper voor zich te winnen. Japan heeft de meeste Seven-Eleven conveniencewinkels ter wereld, een kleine 13.000, waarvan alleen al in Tokyo er zo’n 1600 zijn te vinden.

Behalve de gebruikelijke Seven- Eleven productgroepen eten, drinken en magazines en de services telefoonkaarten, stomerij, evenementen en tickets, wordt er in Japan zeer veel aandacht gegeven aan videogames en consoles, muziek DVD’s en CD’s en seizoensgebonden producten. Op productniveau is er verder veel aandacht voor het eigen merk. De winkels zijn zo ingericht dat de shopper snel en gemakkelijk zijn of haar ontbijt, lunch of avondeten kan selecteren. Categorieën staan in logische ‘looproute’ gepresenteerd.

Mede door rode (navigatie) strepen op de vloer weet men snel de weg naar de kassa te vinden. Nieuwe concepten worden aan de lopende band uitgerold. Natural Lawson maakt gebruik van zowel de aantrekkingskracht van hoogwaardige producten als van een moderne inrichting en sfeer. De doelgroep die men wil aanspreken is die van de jonge zakenvrouw. Men richt zich met name op categorieën, zoals biologische wijn, caloriearme take-out voedsel, biologische hapjes en natuurlijke huidverzorgingsproducten. Categorieën die perfect aansluiten op de wensen en behoefte van de gekozen doelgroep.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: