www.Conspicuous.eu/actueelnieuws

De praktijk: Coca-Cola

In Levensmiddelenkrant on 23/01/2009 at 13:13

DOOR WILLEM-PAUL DE MOOIJ Levensmiddelenkrant 30 januari 2009

ROTTERDAM – Een fabrikant die al voortvarend bezig is met shopper marketing is Coca-Cola. Marketingmanager home Johan Boersma: “Als marktleider willen wij marktgroei blijven stimuleren en shopper marketing speelt hierin een belangrijke rol. Onze strategische doelstelling daarmee is meer shoppers frisdrank (zowel suikervrije als suikerhoudende dranken, sportdranken en waters) te laten kopen tegen de juiste prijs. Hiervoor gebruiken we verschillende middelen.

Ten eerste hebben we het POS-materiaal verbeterd. In plaats van een rood bord met daarop een blikje, plaatsen we het product nu in een omgeving: bijvoorbeeld in een gezin aan tafel. Dit stimuleert de frisdrankconsumptie bij het eten. Het plaatsen van koelers bij kassa’s of andere productgroepen, zoals broodjes, is ook belangrijk. Zo stimuleer je het aantal gebruiksmomenten, zoals directe consumptie. Verder variëren we in verpakkingen. Naast de 1,5-literfles hebben we 25-cl flesjes geïntroduceerd en de literfles voor consumenten die minder cola gebruiken. Blikjes verkopen we zowel los als in sixpacks. Ten slotte zullen we steeds meer promoties in combinatie met andere producten ontwikkelen.”

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: